2011-05-23

Melancholia

Tidigare ikväll var jag på en förhandsvisning och såg Lars von Triers film Melancholia. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den. Den var lite rörig men jag tror inte att man ska fästa sig så mycket vid de små detaljerna eller händelserna. Alla upplever väl film olika men jag tycker att den här filmen handlar om känslor. Känslor som uppstår i olika situationer och hur folk reagerar på saker och ting. Jag tror att det är bra om man har ett öppet sinne när man ser filmen, bara tar in allt och sedan låter den sjunka in ett tag efteråt... och bara njuter av den. För filmen är fin och när jag lämnade biografen så kände jag mig full av blandade känslor... vilket är ett bra betyg enligt mig. Känner man ingenting efter en film så har den ju inte påverkat en. Först tänkte jag ge Melancholia en trea men det är något med den som jag gillar så det blir en fyra istället.

Betyg: VVVV 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar