2014-06-06

AXA HAVRE Gröt Blåbär och Original

Tack Smartson för att jag fick lite frukost. =) Av alla grötsorter som finns så är nog havregrynsgröt min favorit på morgnarna. Den här gången har jag testat AXA Havre gröt i smakerna Original och Blåbär. Jag fick testa en portionspåse för varje smak och portionerna är precis lagom stora till frukost.

Original
Luktar ganska sött men gott. Konsistensen är perfekt om man låter gröten stå någon minut efter att man har hällt på vattnet. Jag använde mig av mått för att få exakt 1,5 dl vatten. Smaken är god och inte lika söt som den luktar vilket är bra förstås. Gröten innehåller vanillin som kanske bidrar till den goda smaken..

Blåbär
Doftar gott av blåbär. Tyvärr smakar inte gröten speciellt mycket blåbär (förutom när man lyckas hitta ett blåbär i gröten). Det är också ett minus... det borde ha varit fler blåbär i. Gröten smakar inget särskilt, bara sött. AXA borde kanske haft i vanillin i Blåbärsgröten också för att få mer smak. Ett till minus är att den här gröten innehåller mer än dubbelt så mycket sockerarter som Original..



















Betyg: VVV 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar