2010-12-23

gooh! Frikadeller

Jag fick ett erbjudande via Smartson att testa en maträtt från Gooh (GOtt Och Hälsosamt). När jag var i min mataffär så var det ganska utplockat så jag kunde bara välja mellan tre rätter och då tyckte jag att Frikadeller lät gott. Jag hade vägarna förbi mina föräldrar så jag värmde maten i deras mikro. Plötsligt hördes ett ganska högt tjutande och min mamma utbrast: "Jösses, varför låter mikron så konstigt?!". Jaha, tänkte jag. Det var det de menade i tillagningsanvisningen att det skulle pipa från själva förpackningen när maten var klar. Ha, ha! Det är ju skitkul!

Vad tyckte jag då om själva maten? Jo, den var ganska smarrig (den är ju "en bit av Operakällaren"). Pastan var lite överkokt och de hade gärna kunnat slänga i lite mer kryddor i köttbullarna. Tomatsåsen däremot var perfekt. Jag kommer med säkerhet att köpa Gooh igen, men kanske vid lite finare tillfällen än till vardags. Priserna varierar vilken butik man köper maten i. Jag betalade ca 50 kr för frikadellerna hos ICA Maxi. De hade olika priser beroende på vilken rätt man valde. Andra ställen har samma pris för alla Gooh-rätter. En mataffär jag var inne i sålde maten för 69 kr styck! Så det gäller att välja rätt affär...















Betyg: VVVV 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar