2011-02-10

Four Lions

Idag (den 9/2) bjöd Moviezine på bio. Vi fick se filmen Four Lions. Jag hade inga särskilda förväntningar. Det enda jag visste om filmen var att den skulle vara lite komisk. Visst fanns det en del skämt och annat som man kunde skratta åt men jag tycker att det antingen borde ha varit mer komedi och mindre drama, eller tvärtom. Nu blev det bara en konstig blandning och jag förstod inte riktigt vitsen med filmen. Dessutom gillade jag inte att folk skrattade högt när personer i filmen sprängdes. Även om det säkert var tänkt att vara komiskt så tycker inte jag att det var roligt. Jag vet att det bara är film men jag tänker ändå på att sådant händer i verkligheten... Sen är jag totalt oreligiös men de framställde muslimerna i filmen som överdrivet korkade och det kändes bara fel. Jag tror att man hade kunnat göra filmen bättre om man bara gjort en del ändringar så att det var mer trovärdigt... eller gjort det ännu mer överdrivet och galet.

Betyg: VV 2/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar