2011-02-06

Canon Digital IXUS 80 IS

Det här är visserligen en äldre modell men den är ändå min favorit. Jag vann en karamellfärgad IXUS 80 för något år sedan och det är jag verkligen glad över för den tar bra bilder och har toppenkvalitet på video både när det gäller bild och ljud. Jag köpte en begagnad, silverfärgad IXUS 80 för inte så längesedan men jag har inte hunnit testa den än om den är lika bra på video som min gamla. Jag återkommer senare för att meddela resultatet. =)

Klicka här för att se videoklipp jag filmat. Nästan alla är gjorda med IXUS 80. Om jag minns rätt är det äldsta klippet på Grave Digger filmat med min gamla Canon PowerShot A630 eller kanske min äldsta A95. Sen kan det vara någon annan urgammal konsert som kanske är filmad med PowerShot också. Om du undrar så har jag inte kvar de kamerorna. A95 fick jag utbytt mot A630 för det var fel på ett par saker. Senare skänkte jag A630 till min farsa för jag vann IXUS 80 och jag tröttnade på att bära omkring på den tunga kameran plus 4 extra AA-batterier (kameran var bra men jäklar vad den käkade batterier).

Tillägg 2011-03-04 - IXUS 80 som jag köpte begagnad fungerar precis lika bra som min andra IXUS 80. =)

















Betyg: VVVVV 5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar