2011-01-28

Cewe Fotobok

Jag fick ett erbjudande från Smartson att testa Cewe Fotobok hos JapanPhoto.se. Jag har aldrig gjort någon fotobok tidigare så det var spännande att få testa på något nytt. Direkt så kom jag på att självklart skulle jag använda bilderna från min roadtrip till Spanien förra året. Att få ner alla minnen på papper vore ju underbart!

Det var inte så värst krångligt att skapa en fotobok. Jag laddade ner ett gratis program där jag antingen kunde välja att få allt fixat automatiskt eller göra det manuellt. Eftersom jag är lite av en perfektionist ville jag "klippa och klistra" själv. När jag först såg alla knappar och inställningar och funktioner så tänkte jag "jösses, hur ska det här gå". Men efter en stund fattade jag hur man gjorde och jag arrangerade bilderna precis så som jag ville ha dem och valde en bakgrund som jag tyckte passade ihop med bilderna.

Det tog inte mer än ett par dagar så hade jag fått hem fotoboken. Min första tanke var "oj, är den inte tjockare än så här?". Men jag är ändå nöjd med kvaliteten på både pärmarna (jag valde en hardcover) och sidorna. Bilderna i boken var jättebra och färgerna enastående, precis som orginalbilderna på min dator.

Tidigare har jag tänkt att varför ska man ha fotoböcker, det är väl onödigt. Men nu har jag ändrat åsikt och insett att det är faktiskt kul att kunna ta fram fotoboken och uppleva alla äventyr man varit med om på nytt. Ett minne av livet... för livet, kanske man skulle kunna säga. =)
















Betyg: VVVV 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar