2011-01-26

127 Timmar / Originaltitel: 127 Hours

Först tänkte jag ge 127 Timmar en 4:a i betyg, men nu när den har sjunkit in lite så har jag ändrat mig. Ett stort tack till filmkritikerna.se för att jag vann i deras tävling och fick chansen att se denna fantastiska film igår kväll. Jag tänker inte avslöja något om handlingen men jag kan säga att filmen är gripande och får en att fundera över hur man själv skulle ha reagerat om man hamnade i samma situation och genomgick alla de olika faserna som huvudpersonen (spelad av James Franco) gjorde. Ja, just det... filmen är baserad på en äkta händelse. Det har även skrivits en bok.

Filmen är nominerad för 6 stycken Oscars i kategorierna:
Bästa manliga huvudroll
Bästa filmklippning
Bästa orginalmusik
Bästa orginalsång
Bästa manus efter annan förlaga
Bästa film

Betyg: VVVVV 5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar