2011-01-22

Jonah Hex

Kingsize Magazine bjöd på bio idag. Alla fick varsin påse Gott & Blandat och en flaska Coca-Cola. Trevligt. =) Filmen som visades var Jonah Hex. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den. När det var action så var den bra. Men det var så mycket dötid mellan att den liksom tappade spänningen en aning. Jag såg att andra i biosalongen sträckte på benen, kollade mobilen, prasslade med godispåsar o.s.v. så de var kanske inte så imponerade heller.

Sen så var det ett par saker som inte är kritik till själva filmen utan kanske mer biografen Grand. Eller så var det för att det såg ut som att vi fick se på DVD-filmen. Nåväl, bilden var ganska mörk... även i scener med solsken. Det gjorde att man inte riktigt såg vad som hände när det var mörka scener. Ljudet var också sådär.

Men om jag ska återgå till filmen så tycker jag att skådespelarna Josh Brolin, John Malkovich och Megan Fox spelade okej... varken bra eller dåligt. Själva storyn var hyfsad, men jag tror att man hade kunnat göra filmen mycket bättre med några små ändringar... eller medelstora. =) Jag har inte läst någon av serietidningarna Jonah Hex men jag misstänker att de kanske är bättre än filmen.

Betyg: VVV 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar