2011-01-13

The Fighter

Ikväll var jag på en förhandsvisning av filmen The Fighter. Jag visste inget i förväg om filmen förut att Mark Wahlberg och Christian Bale var med... och att det av titeln att döma hade något med boxning att göra. =)

Den första halvan av filmen var jättebra. Den var tänkvärd, djup, allvarlig men med inslag av lite humor. Men ungefär i mitten så hände det något. Det kändes som att Disney hoppade in, viftade runt med ett trollspö och helt plötsligt så löste sig allt. Jag vet inte, jag tycker att filmen tappade tråden på något sätt. Visst, filmen är baserad på en riktig händelse men jag undrar om det verkligen gick till så... så snabbt. Det är kanske bara jag som är långsint och har svårt att förlåta folk hur lätt som helst. Hade filmen haft samma känsla rakt igenom så hade den fått ett högre betyg av mig, men nu kändes det mest som ett sådant där tuggummi som smakar supergott den första stunden och sedan tappar all smak efter ett tag.

Betyg: VVV 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar