2011-01-18

Cliniderm

Jag har testat tre produkter från Cliniderm som är anpassade till det nordiska klimatet. Tack till Buzzador för chansen att prova på lite lyx för huden! Det är aldrig för sent eller för tidigt att sköta om sin hud och som kvinna är man väl oftast på jakt efter den perfekta krämen. Så här tyckte jag om Cliniderm:

Age delay serum
När jag läste att den här produkten ska ge "omedelbart jämnare och slätare hy" så tänkte jag lite skeptiskt "jovisst". Men efter att ha testat den så måste jag erkänna att jag kände skillnad på en gång! Jag vet inte om det syntes men det kändes absolut slätare än det brukar göra. Det här serumet är drygt så man behöver bara en liten klick och det går in i huden snabbt vilket är bra eftersom man ska ha produkten under sin dag- och nattcreme. Age delay serum är utan parfym vilket jag tycker är bra.

Ultra soft cleansing milk
Den här rengöringsmjölken är verkligen effektiv. Den tar bort makeup jättebra men behåller ändå hudens fuktighet. Det enda negativa är doften. Parfymen gör att produkten känns en aning för "klinisk". Jag menar inte att den ska dofta blommor... men något trevligare för näsan hade jag uppskattat.

Active protection day cream
Dagkrämen innehåller antioxidanter vilket ger ett bra skydd för huden. Konsistensen känns precis lagom, varken för tunn eller fet. Parfymen är underbar, mitt i prick! Efter att ha använt produkten ett tag känns min hud len och fräsch. Vad mer kan man önska sig?

Jag hade några vänner över och berättade för dem om Cliniderm och hur jag tyckte att det fungerade. Det var en ganska kul kväll med mycket prat och skratt. Lite senare hade jag en oförberedd quiz och som priser hade jag små gåvokit med Clinidermprodukter. Det var verkligen lyckat och flera av mina vänner frågar mig redan när jag ska anordna en ny kväll med nya spännande saker att diskutera. =)













Betyg: VVVV 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar