2011-01-24

Morning Glory

Tack till United International Pictures som hade förhandsvisning idag av Morning Glory. Jag visste nästan inget om filmen innan jag kom till biografen. När jag såg att det var flera kända skådespelare med som t.ex. Harrison Ford, Diane Keaton och Jeff Goldblum så steg förväntningarna lite. Men jag måste erkänna att första halvan av filmen så satt jag bara och tänkte "vad sjutton är det här?". Alla spelade över och det kändes mest töntigt och skämten var enkla (inget fel med det) men så oerhört dåliga. Det var som om filmen riktade sig till folk med lägre IQ än genomsnittet eller finniga tonåringar.

Men, jag ska vara ärlig och säga att andra halvan av filmen var bättre. Då kändes det inte lika fejk, utan mer äkta i hur folk var som personer. Och det fanns även små korta stunder som hade djupare mening. Hade filmen varit så redan från början hade jag nog tyckt bättre om den. Dessutom hade jag velat se mer av Jeff Goldblum för jag tycker att han är en cool skådis...

Så, skulle jag rekommendera denna film? Både ja och nej. Ja - om du känner för att se en lättsam film med några goda skratt. Nej - om du vill se en film som får dig att tänka lite mer. Jag vet inte riktigt hur jag skulle kategorisera Morning Glory. Komedi... kanske. Romantisk... inte speciellt. Drama... lite. Det var nog det som saknades; mer drama.

Betyg: VV 2/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar