2011-11-15

Cliniderm

Jag blev utvald att få testa ett urval av Cliniderms hudvårdsprodukter. Vilken ära! Några av produkterna har jag redan provat innan och varit nöjd med. Min nya favorit är Lip repair, den är underbar! Så här tyckte jag om de olika produkterna jag fick testa:

Lip repair
Jag har ofta torra läppar och går aldrig någonstans utan ett läppcerat eller liknande. Cliniderm Lip repair kommer jag använda flitigt eftersom den ger fukt åt läpparna (mycket bättre än vanliga cerat). Den är parfymerad men inte så mycket att det stör. Den ger en fin lyster till läpparna, ungefär som ett läppglans fast ett nyttigare sådant.

Visibly smooth eye cream
Huden runt ögonen är viktig så därför gäller det att ta hand om den. Cliniderm Visibly smooth eye cream slätar ut torrhetsrynkor och fina linjer och återfuktar bra så att huden känns mirakulöst len. Den innehåller ingen parfym vilket är bra. Jag har inga rynkor i ansiktet än förutom några torrhetsrynkor och med hjälp av den här krämen så försvinner de. Bye bye! =)

Age delay serum
När jag läste att den här produkten ska ge "omedelbart jämnare och slätare hy" så tänkte jag lite skeptiskt "jovisst". Men efter att ha testat den så måste jag erkänna att jag kände skillnad på en gång! Jag vet inte om det syntes men det kändes absolut slätare än det brukar göra. Det här serumet är drygt så man behöver bara en liten klick och det går in i huden snabbt vilket är bra eftersom man ska ha produkten under sin dag- och nattcreme. Age delay serum är utan parfym vilket jag tycker är bra.

Ultra soft cleansing milk
Den här rengöringsmjölken är verkligen effektiv. Den tar bort makeup jättebra men behåller ändå hudens fuktighet. Det enda negativa är doften. Parfymen gör att produkten känns en aning för "klinisk". Jag menar inte att den ska dofta blommor... men något trevligare för näsan hade jag uppskattat.

Active protection day cream
Dagkrämen innehåller antioxidanter vilket ger ett bra skydd för huden. Konsistensen känns precis lagom, varken för tunn eller fet. Parfymen är underbar, mitt i prick! Efter att ha använt produkten ett tag känns min hud len och fräsch. Vad mer kan man önska sig?
























Betyg VVVV 4/5

2 kommentarer:

  1. Tack för en fin recension. Vad roligt att du gillar våra produkter!

    MVH Cliniderm

    SvaraRadera
  2. Det är jag som ska tacka, kul att hitta produkter man verkligen gillar. =)

    SvaraRadera