2011-11-07

Immortals

Jag har just kommit hem efter att ha sett Immortals i 3D. Tack till Kingsize och Moviezine för att jag fick se en häftig actionfilm. Det slumpade sig så att jag hade fixat biljetter till första förhandsvisningen vid 18 och en vän till mig överraskade mig med biljetter till andra förhandsvisningen klockan 21. Det var ju tur för jag var tvungen att lämna den första visningen på grund av att det var så störigt i salongen. Droppen var när en man och kvinna kom in och satt och pratade hela tiden. Mannen verkade nästan full och luktade förskräckligt illa. Under den andra visningen var det lite lugnare publik så jag såg färdigt hela filmen.

Vad tyckte jag då om filmen? Den var okej. Men jag måste erkänna att om man tar bort alla effekter (vilka för övrigt var superhäftiga) så är själva storyn lite klen. Dessutom var det lite för mycket "dötid" som jag kallar det, det vill säga scener där det inte händer något särskilt. Filmen visades i 3D och det var ju häftigt... fast efter ett tag glömde man bort att det var 3D. Tiden gick i alla fall ganska fort så vill man se en cool actionfilm utan att ha för mycket krav på en bra story så är det värt att se Immortals. Just det, är man en aning känslig för blod (vilket jag inte är) så kanske inte det här är en film man ska välja. Alla ni andra som gillar blod, fights och liknande kommer säkert gilla filmen. Ibland kändes det som något från ett tv-spel... och det menar jag som en positv grej alltså. Det enda negativa var att gudarna i filmen hade dålig smak när det gällde kläder och huvudbonader... *ha, ha*

Betyg: VVV 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar