2011-11-23

Real Steel

Kom just hem efter att ha sett en förhandsvisning av filmen Real Steel. Tack till Bandit för att jag fick biljetter. Filmen handlar ju om robotar som slåss. Jag har aldrig gillat boxning men trots det så blev det mycket intressantare att se maskiner kämpa mot varandra. Vissa stunder var det så bra att det nästan kändes som att man var där i publiken. Jag måste erkänna att jag följde serien Robot Wars när den gick på TV och den här filmen påminner lite om det, fast med bättre effekter förstås och coolare robots. Jag tycker det är häftigt med robotar, jag har ett tiotal hemma hos mig... fast inte lika stora som de i filmen. *ha, ha*

Det var inte action rakt igenom tyvärr. Jag hade gärna sett fler fights och mindre drama. Men det var lagom mycket humor i filmen. Ingen töntig humor utan små kommentarer här och där som fick en att le. Slutet på filmen var ganska väntat, men ändå inte. Det kändes lite mesigt. Totalt sett var filmen okej men det kändes som att något saknades, kanske ett annorlunda slut. Min vän som var med på bion sa "slutar det så här?".

Betyg: VVV 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar